Priatelia online biznisu,

Kedže online podnikanie je čoraz populárnejšie, a najviac peňazí ťečie práve cez online biznis, rozhodli  sme sa zistiť prečo a ako niektoré online podnikanie funguje a iné naopak krachuje. 

Erik Narjaš je generálny riaditeľ globálnej platobnej inštitúcie, FONDY LTD, ktorá poskytuje platobné riešenia, prostredníctvom všetkých platobných spôsobov a fundraising pre online biznis. Nakoľko cez platobné inštitúcie a banky tečú všetky transakcie, chceli sme vedieť čo je dôležité a aké interakcie vykonať pre zvýšenie obratov v online podnikaní ?

,,Nakoľko prevádzkujem globálnu platobnú inštitúciu, Fondy.eu, poskytujeme platobný systém pre viac ako 1500 e-shopov  v EU, Rusku a Ukraine a tečie cez nás cez 200 milionov Eur, vidíme všetky transakcie e-shopov, ktoré tečú cez naše účty. Prostredníctvom nášho backofficu môžeme jednoducho analyzovať jednotlivé transakcie a interakcie zákazníkov a tak  pochopiť, kedy zákazník zaplatí a kedy naopak opustí daný e-shop.

V dnešnej dobe je na trhu veľa startupových projektov a e-shopov, len málo z nich však reálne zarába, a niektoré z nich sú len imidžovo nafúknuté bubliny. V tomto článku skúsim poradiť 5 pravidiel, ktoré naším e-shopom pomáhajú vytvoriť lepšie zarábajúci e-biznis :

1.Pridaná hodnota

Zaznamenali sme, že všetky naše úspešné e-shopy sú výnimočné tým, že majú veľmi výraznú pridanú hodnotu.

Dajte vašim zákazníkom originálnu a výraznú pridanú hodnotu, nie len niečo, čo ponúkajú všetci, ako napr. zľava 10 %  – to už nefunguje, ja mám namysli, vo všetkom, čo u nás nakúpiš budeš vyzerať FIT, každý model testujeme na troch ženských postavách a posudzujú ho len muži. Je to o určitej garancii, sľube vašim zákazníkom, toto je funkčný nástroj pre získanie a udržanie online zákazníka.

  1. Sociálne médiá

Asi netreba pripomínať, že online reklama je základom online biznisu, avšak treba byť efektívny nakoľko možností je veľa. Čo sa týka sociálnych médií, zaznamenali sme o 38 % väčší nárast transakcií po odvysielaní reklamnej kampane, ktorá bola vytvorená pre rovnaký počet ľudí s rovnako finančnou mierkou, umiestnenej cez influencera ako cez platenú reklamu. V praxi to znamená, že odporúčame osloviť influencerov pred priamou platenou reklamou.

  1. Intuitívny platobný systém

Intuitivita je v dnešnom online svete veľmi dôležitá nakoľko zákazníci sú leniví a nechcú strácať čas učením sa a chápaním vášho zložitého nastavenia. Dobrým nastavením intuitívneho systému je napríklad:

A/ zjednodušte vašu online pokladňu – Opustenie nákupného košíka je jedným z najväčších problémov, s ktorými sa online obchodníci stretávajú. Efektívnou cestou boja proti tomuto problému je, že vytvoríte menej náročnú pokladňu. Ak chcete zefektívniť proces platby a zabezpečiť vyššiu mieru konverzie, požiadajte zákazníkov, aby vyplnili čo možno najmenej riadkov.

B/ umožníte zákazníkovi pri procese platby ostať na vašej stránke a nepresúvať sa na stránku banky, či platobnej inštitúcie, to môže zákazník vnímať ako chaos a opustiť vašu stránku, poproste vášho partnera platobnej brány o možnosť vytvorenia platobného systému, ktorým zákazník neopustí vašu stránku a platobná brána bude v Značke a dizajne vašej stránky a nie banky.

C/ je dôležité, aby zákazník mal na výber z viacerých platobných metód, nakoľko každý zákazník má iné požiadavky, a ak napríklad vaša pokladňa nepodporuje platbu kartou a zákazník chce platiť práve platobnou kartou, potom strácate potencionálneho zákazníka.

4.Marža

Asi každý dobre vie, že základom celého biznisu, je lacno nakúpiť a draho predať, aj napriek zjavne banálnej formulke, však veľa e-shopov pracuje s produktami či službami, ktoré sú síce sexy, alebo sú cool na pohľad, ale rozhodne nie sú ekonomicky výhodne, pracujú s maržami 5-10 % a to je veľmi ťažké dlhodobo udržať, ak teda nie ste líder na trhu ako napríklad Alza či Mall, a máte za sebou investorov a fondy. Preto základom vášho e-biznisu, by mala byť dobre nastavená marža. Dajte si teda pozor na to aby po odpočítaní všetkých nákladov, ostalo dosť na pokrytie vášho úsilia a ďalšieho vývoja a inovácií.

5.Vernostný program

Nikdy som neveril na žiadny MLM a podobne, v tomto prípade to však z dlhodobého hľadiska naozaj funguje dobre :

Vytvorte si preto vernostný program, pre vašich zákazníkov, ako napríklad, za každý 5 nákup na vašom e-shope, váš zákazník získa automaticky darček v hodnote 20 Eur, ako aj vytvorte partnerský program, ako napríklad: prines kamoša, ktorý napíše pri platbe tvoj Zľavový kód, a získaš z jeho nákupu 10 % na svoj účet.