Priatelia online biznisu,
Kedže online podnikanie je čoraz populárnejšie, a najviac peňazí tečie práve cez online biznis, rozhodli sme sa zistiť prečo a ako niektoré online podnikanie funguje a iné naopak krachuje.
Erik Narjaš je generálny riaditeľ globálnej platobnej inštitúcie, FONDY LTD, ktorá poskytuje platobné riešenia, prostredníctvom všetkých platobných spôsobov a fundraising pre online biznis. Nakoľko cez platobné inštitúcie a banky tečú všetky transakcie, chceli sme vedieť čo je dôležité a aké interakcie vykonať pre zvýšenie obratov v online podnikaní ?
,,Nakoľko prevádzkujem globálnu platobnú inštitúciu, Fondy.eu, poskytujeme platobný systém pre viac ako 1500 e-shopov v EU, Rusku a Ukraine a tečie cez nás cez 200 milionov Eur, vidíme všetky transakcie e-shopov, ktoré tečú cez naše účty. Prostredníctvom nášho backofficu môžeme jednoducho analyzovať jednotlivé transakcie a interakcie zákazníkov a tak pochopiť, kedy zákazník zaplatí a kedy naopak opustí daný e-shop.
V dnešnej dobe je na trhu veľa startupových projektov a e-shopov, len málo z nich však reálne zarába, a niektoré z nich sú len imidžovo nafúknuté bubliny. V tomto článku skúsim poradiť 5 pravidiel, ktoré naším e-shopom pomáhajú vytvoriť lepšie zarábajúci e-biznis :
1.Pridaná hodnota
Zaznamenali sme, že všetky naše úspešné e-shopy sú výnimočné tým, že majú veľmi výraznú pridanú hodnotu.
Dajte vašim zákazníkom originálnu a výraznú pridanú hodnotu, nie len niečo, čo ponúkajú všetci, ako napr. zľava 10 % – to už nefunguje, ja mám namysli, vo všetkom, čo u nás nakúpiš budeš vyzerať FIT, každý model testujeme na troch ženských postavách a posudzujú ho len muži. Je to o určitej garancii, sľube vašim zákazníkom, toto je funkčný nástroj pre získanie a udržanie online zákazníka.
- Sociálne médiá
Asi netreba pripomínať, že online reklama je základom online biznisu, avšak treba byť efektívny nakoľko možností je veľa. Čo sa týka sociálnych médií, zaznamenali sme o 38 % väčší nárast transakcií po odvysielaní reklamnej kampane, ktorá bola vytvorená pre rovnaký počet ľudí s rovnako finančnou mierkou, umiestnenej cez influencera ako cez platenú reklamu. V praxi to znamená, že odporúčame osloviť influencerov pred priamou platenou reklamou.
- Intuitívny platobný systém
Intuitivita je v dnešnom online svete veľmi dôležitá nakoľko zákazníci sú leniví a nechcú strácať čas učením sa a chápaním vášho zložitého nastavenia. Dobrým nastavením intuitívneho systému je napríklad:
A/ zjednodušte vašu online pokladňu – Opustenie nákupného košíka je jedným z najväčších problémov, s ktorými sa online obchodníci stretávajú. Efektívnou cestou boja proti tomuto problému je, že vytvoríte menej náročnú pokladňu. Ak chcete zefektívniť proces platby a zabezpečiť vyššiu mieru konverzie, požiadajte zákazníkov, aby vyplnili čo možno najmenej riadkov.
B/ umožníte zákazníkovi pri procese platby ostať na vašej stránke a nepresúvať sa na stránku banky, či platobnej inštitúcie, to môže zákazník vnímať ako chaos a opustiť vašu stránku, poproste vášho partnera platobnej brány o možnosť vytvorenia platobného systému, ktorým zákazník neopustí vašu stránku a platobná brána bude v Značke a dizajne vašej stránky a nie banky.
C/ je dôležité, aby zákazník mal na výber z viacerých platobných metód, nakoľko každý zákazník má iné požiadavky, a ak napríklad vaša pokladňa nepodporuje platbu kartou a zákazník chce platiť práve platobnou kartou, potom strácate potencionálneho zákazníka.
4.Marža
Asi každý dobre vie, že základom celého biznisu, je lacno nakúpiť a draho predať, aj napriek zjavne banálnej formulke, však veľa e-shopov pracuje s produktami či službami, ktoré sú síce sexy, alebo sú cool na pohľad, ale rozhodne nie sú ekonomicky výhodne, pracujú s maržami 5-10 % a to je veľmi ťažké dlhodobo udržať, ak teda nie ste líder na trhu ako napríklad Alza či Mall, a máte za sebou investorov a fondy. Preto základom vášho e-biznisu, by mala byť dobre nastavená marža. Dajte si teda pozor na to aby po odpočítaní všetkých nákladov, ostalo dosť na pokrytie vášho úsilia a ďalšieho vývoja a inovácií.
5.Vernostný program
Nikdy som neveril na žiadny MLM a podobne, v tomto prípade to však z dlhodobého hľadiska naozaj funguje dobre :
Vytvorte si preto vernostný program, pre vašich zákazníkov, ako napríklad, za každý 5 nákup na vašom e-shope, váš zákazník získa automaticky darček v hodnote 20 Eur, ako aj vytvorte partnerský program, ako napríklad: prines kamoša, ktorý napíše pri platbe tvoj Zľavový kód, a získaš z jeho nákupu 10 % na svoj účet.