V predchádzajúcej časti sme sa dostali k rozhodnutiu o tom, aký úver môžete ako fyzická osoba získať. Vysvetlili sme, čo je to bonita a aké faktory vplývajú na výsledok bonity z pohľadu banky. Dnes sa pozrieme na získavanie informácii o úveroch.
Ešte predtým, než pôjdete osobne do banky, je lepšie si urobiť prieskum trhu a zistiť si, ktorá banka ponúka najlepšiu ponuku. Prieskum sa vykonáva prostredníctvom kritického porovnania všetkých ponúk úveru, ktoré banky ponúkajú.
Je niekoľko spôsobov, ako to urobiť.
Online
Prvý, a pohodlnejší je porovnať si úvery online. V dnešnej dobe existuje mnoho kalkulačiek, pomocou ktorých za niekoľko minút budete vedieť o najlepšej ponuke na trhu. Stačí zadať údaje, ako:
Po zadaní údajov sa vám v momente zobrazia na základe vyššie uvedených parametrov konkrétne ponuky a vy zistíte, ktorá ponuka je pre vás najvhodnejšia.
Osobne
Druhý spôsob je zájsť osobne do každej banky a zistiť si, ktorá vám dá najlepšiu ponuku. Jednotlivé banky si určujú bonitu osobne a nie každá vám dá na výber tú istú ponuku. Výhodou je dokonalá prehľadnosť, za to však obetujete veľké množstvo času.
Finančný sprostredkovateľ
Tretí spôsob je využiť služby finančného sprostredkovateľa. Poskytnete mu informácie o sebe a následne vám získa ponuky od všetkých bánk, pričom vám ich aj porovná a určí najlepšiu alternatívu.
Ide síce o najpresnejší spôsob, pretože získate informácie od profesionála, ale má aj nevýhody. Jednak toto poradenstvo niečo stojí a onak si za tieto služby musíte zaplatiť. Na Slovensku je téma finančného sprostredkovateľa stále tabu, existujú totiž aj takí, ktorí majú dohodnutú spoluprácu s konkrétnou bankou, a budú sa vám snažiť odporučiť práve ju.
Pokračovanie nájdete v článku Základné pojmy, ktoré si osvojte pred požiadaním o úver – šiesta časť.
Veľa ľudí rozmýšľa, akým spôsobom si môže zarobiť. V dnešnej dobe je populárne práve investovanie,…
Výmena strechy sa radí medzi tie projekty, z ktorých majú majitelia domov najväčšie obavy. Je…
Podnikanie je činnosť, ktorá spočíva vo vytváraní, prevádzkovaní a rozvíjaní vlastnej firmy alebo organizácie. Podnikanie…
Schopnosť efektívne motivovať zamestnancov môže tvoriť rozdiel medzi priemerným a vynikajúcim podnikom. Ak hľadáte cestu,…
Ochranná známka je nadčasovým nástrojom pre ochranu vašej značky a je základným pilierom ochrany duševného vlastníctva,…
Koľko stoja nové zuby? To je azda najčastejšia otázka ľudí, ktorí majú s nimi problémy.…