Financie

4 tvrdenia ako dôkaz toho, že finančný poradca vás zavádza

Spoľahlivý finančný poradca, na ktorého sa môžeme spoľahnúť. Prakticky vo všetkom a bez obáv. Kto by to takom netúžil? Veď kto by nechcel mať to najvýhodnejšie poistenie či spríjemniť si odchod do dôchodku slušnou sumou vďaka výhodne investovaným peniazom. Ale po pravde, medzi tým množstvom samozvaných odborníkov na financie je vskutku zložité nájsť ozajstného profesionála, ktorý nemotá medové motúzy pod nos, ale reálne sa vyzná vo svete financií a investovania.

Ako teda rozpoznať odborníka od “namotávača”? Možno aj vďaka týmto 4 polopravdám, až klamstvám, ktorými sa vás môže pokúsiť presvedčiť o svojich kvalitách.

  1. Táto banka je nespoľahlivá, preto s ňou nespolupracujeme

Toto je prvé klamstvo, ktorým sa môže nečestný finančný poradca prezradiť. V prípade, že sa vás snaží presvedčiť o tom, že nejaká banka či poisťovňa je nekvalitná, a preto s ňou on nespolupracuje, klame. Zvyčajne je totiž za nespoluprácou niečo omnoho prozaickejšie, a to, že sa jednoducho na spolupráci nedohodli, z akéhokoľvek dôvodu. Očierňovaním tej-ktorej inštitúcie sa však zhadzuje sám poradca, takže na to pozor. On aj vy.

  1. Nulové poplatky

Výhodné investície a investovanie sú snom každého, nie všetci sa však na to, ísť do rizika, aj odhodláme. A ak už áno, neraz chceme uveriť neuveriteľnému, napríklad tomu, že dlhodobé sporenie, jednorazová investícia alebo stavebné sporenie nemá absolútne žiadne poplatky. Toto je pritom iba ďalší ťah, ako z klienta vytiahnuť peniaze. Veď práve poplatky sú tým hlavným zárobkom rôznych sprostredkovateľov, preto tu poplatky vždy boli, sú aj budú. A zrejme nikdy nevymiznú. Dobre si preto zrátajte, koľko na poplatkoch prerobíte. Často je to kľúčové.

  1. Bezplatné poradenstvo

Finančné poradenstvo, respektíve sprostredkovanie rozhodne nie je grátis. Dobre, možno poradcovi neplatíte za hodinové sedenie, avšak v konečnom dôsledku mu všetko uhradíte z poplatkov, ktoré sú súčasťou produktu. Aj tu buďte preto nanajvýš pozorní a nikomu, kto vám tvrdí, že vám finančný produkt sprostredkúva len tak, z dobrej vôle, neverte. Otázne je, či mu potom môžete ešte v niečom veriť.

  1. Sme najlepší, ostatným neverte

Toto je motto, niekedy až životné presvedčenie nejedného finančného poradcu. My sme top, ostatným neverte, chcú vás totiž iba okradnúť a oklamať. Áno, je to totiž základom ich školenia, presvedčiť ich o tom, aby oni následne presvedčili vás.

Čo je možné pripustiť je, že existujú spoločnosti, ktoré svojich poradcov skutočne odborne školia, nielen ich posielajú na preplatené motivačné stretnutia s kolegami.

Ďalším faktorom, ktorý neraz vplýva na kvality sprostredkovateľa a jeho motiváciu za každú cenu vás presvedčiť, je výška jeho provízií. Logicky, ak má sprostredkovateľ minimálne provízie, je často nútený predávať produkty, ktoré sú najlepšie zaplatené a zvyčajne nie veľmi výhodné pre klienta. A preto by nasľuboval a povedal čokoľvek, len aby predal, čo potrebuje. A zarobil.

Rada na záver? Riešte svoje finančné záležitosti, poistky aj investície iba so skúsenými profesionálmi, ktorí vás nepotrebujú ohurovať frázami a nepravdami. Nič nie je úžasné, ani vo svete financií, a keď vám to niekto tvrdí, s najväčšou pravdepodobnosťou klame.

 

 

admin

Nedávne príspevky

5 pravidiel správneho využívania strešných boxov

Počas dovolenkovej sezóny patrí strešný box do výbavy veľkého počtu motoristov. Jeho využitie je všestranné,…

2 dni pred

Kryptomeny ako investícia budúcnosti

Sú kryptomeny investíciou budúcnosti? Táto otázka rezonuje medzi odborníkmi, investormi i bežnými ľuďmi už niekoľko…

1 mesiac pred

Binance Coin ako atraktívna kryptomena

Binance Coin (BNB) je natívna kryptomena burzy Binance, jednej z najväčších a najvplyvnejších kryptobúrz na…

3 mesiace pred

Dôležité kroky pred vznikom eseročky a praktické rady pre úspešný štart

Mnohé podnikateľské aktivity skončia skôr ako začnú. Odmietnutie zápisu do Obchodného registra Slovenskej republiky nielen…

4 mesiace pred

Viete aký je rozdiel medzi platcom a neplatcom DPH?

Otázku, či sa stať alebo nestať platcom DPH, si môžete položiť napríklad pri zakladaní spoločnosti…

4 mesiace pred

Reklamné stany na každý event: Nožnicové a nafukovacie možnosti pre vašu značku

Reklamné stany predstavujú ideálne riešenie pre vonkajšie eventy, výstavy, športové podujatia alebo festivaly, kde pomáhajú…

4 mesiace pred